De verjaring, Texel en fietsen op nummer

Afgelopen zaterdag verjaarde ik alweer. Dat was toch pak hem beet, zo’n jaar geleden dat dat voor het laatst gebeurde. Iets met een drie en een vier in willekeurige volgorde. Ik had dit keer geen feestje gepland. Anderen deden dat wel; zo werd ik in de vroege ochtend verrast door m’n zus, die met een ontbijt, taart en een Lang zal ze leven voor de deur stond. Lief! Ze was nog niet binnen of ze moest al weer gaan, helaas was ze even vergeten dat ze een afspraak bij de kapper had, maar de verrassing was er niet minder om.
M’n ouders kwamen vervolgens op verjaarskoffie en kregen de verjaarstaart die zusje ’s morgens had meegenomen. In de middag nam m’n vriendin me mee uit lunchen, niet bij zomaar een restaurant maar bij een luxe tent in het bos van de Lage Vuursche. We konden heerlijk buiten zitten en bij ieder liflafje dat op ons bord lag werd uitgebreid verteld wat het was. Dat werd een middag vol quality time met m’n vriendin, fijne gesprekken en genoten van de zon en luxe hapjes. Vervolgens togen we ook nog naar een brocante markt in een boomgaard in Eemnes. Al vierde ik het niet was het toch een dag vol verrassingen.
Zo’n verjaarsavond niets doen is eigenlijk geen succes bedacht ik me op de avond zelf, dan kun je nog zo’n leuke dag hebben gehad als je dan ‘s avonds proost roept in het luchtledige, geeft dat toch een wat apart gevoel. Gelukkig kwamen de buurtjes nog even een sleutel ophalen en schonk ik direct weer de glazen vol, om maar niet alleen te hoeven proosten. En zo was de verjaring toch nog een klein feestje geworden.

De volgende dag stond een bezoek aan Texel op de planning. Twee dagen weg als cadeautje voor de 70e verjaardag van moeders, ook direct een cadeautje voor mijzelf en zusje natuurlijk. Dat zijn de betere cadeaus om te geven!
De wekker stond op 06.00 uur, aangezien we de vroege boot richting Texel wilde halen. Als ik zo’n afspraak gepland heb, ben ik altijd zo bang dat ik me verslaap dat ik ieder uur rechtop in bed zit, met de angst dat ik me verslapen heb. Doodmoe werd ik dan ook wakker en kwam alsnog wat laat aan bij moeders, maar het uitje kon beginnen. Richting boot gingen we vol gas, het leek op de TomTom namelijk dat we veel te laat zouden komen. Nou bleek dit zo’n TomTom waar je het eindpunt aangaf, dus het hotel óp Texel. Wij kwamen dus ruim op tijd aan bij de boot, dat was alweer een meevaller. Eenmaal aangekomen op het Texelse land zag het weer er niet al te best uit. De gehuurde fietsen mochten we nog een dagje laten staan want het begon te gieten en door regen en wind met zuidwester op de fiets was niet echt ons idee van genieten. Het goot de hele dag maar ondanks dat genoten wij van de tripjes die we maakten, we deden een expositie aan, een galerie, een pannenkoekenhuis, het walvishuisje en meer van zulks.
’s Avonds bevonden we ons toch nog op het strand bij Paal 17 en ondanks dat het weer er niet naar was genoten wij van tapas en witte wijn.

De volgende dag sprongen we wel op de fiets en daar kwam ook de zon. We fietsen een hele route volgens genummerde paaltjes, zijn maar een paar keer verkeerd gefietst en deden regelmatig een tussenstop bij een strandtent. Helemaal niet verkeerd zo’n dagje uit in eigen land. Ik was zelfs nog nooit op Texel geweest! Ja, er waren dus schapen, veel schapen, maar schapenboer Jan met zijn Rianne (BZV) hebben we niet gespot.

Resumé, een jaar ouder en twee dagen erop uit in eigen land maken je een ander mens. Dat ik inmiddels toch de leeftijd heb bereikt dat ik ‘fietsen op nummer in eigen land’ leuk ben gaan vinden. Ja menschen, het scheelt weinig of ik ben toe aan een abonnement op de Libelle.